عوارض آرتروسکوپی شانه چیست ؟

عوارض آرتروسکوپی شانه بسیار ناچیز است و در بسیاری از موارد اصلا به وجود نمی ‌آید. مانند تمامی روش‌ های دیگر که برای درمان عارضه ‌های گوناگون انجام می ‌دهید باید روش ‌های مراقبت آرتروسکوپی را بشناسید. ریسک آرتروسکوپی شانه را از نظر نوع جراحی و تخصص پزشک باید بررسی کنید تا در مورد عوارض آرتروسکوپی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. عفونت، تشکیل لخته خون و خونریزی بیش از اندازه مهم ‌ترین عوارض احتمالی در این روش جراحی هستند.

 اگر پزشک به بهترین نحو ممکن نتواند آرتروسکوپی شانه را انجام دهد احتمال دارد به رگ‌ های خونی و یا اعصاب آسیب وارد شود. جراح پیش از عمل در مورد تمامی عوارض بیمار را آگاه می ‌کند. بر اساس شرایط بیمار امکان دارد که عوارض بیان شده برای بیمار به وجود آید. برخی از پزشکان تخصص و تجربه زیادی در زمینه آرتروسکوپی شانه دارند ولی ممکن است که بیمار شرایط لازم برای این جراحی را نداشته باشد. پیش از اینکه پزشک جراحی آرتروسکوپی را انجام دهد شرایط بیمار را بررسی می ‌کند تا عوارضی برای بیمار به وجود نیاید.

 

پیامدهای طولانی مدت آرتروسکوپی شانه

 اکنون که با عوارض آرتروسکوپی شانه آشنا شدید باید پیامدهای طولانی مدت آن را بشناسید. هر یک از بیماران وضعیت سلامتی متفاوتی خواهند داشت. ریکاوری پس از جراحی برای هر یک از افراد متفاوت خواهد بود. اگر شما تنها اصلاح کوچک در شانه انجام دهید امکان دارد که به انواع اسلینگ نیاز پیدا نکنید. قدرت شانه بعد از مدت بسیار کوتاهی برمی ‌گردد. با گذشت چند روز بعد از عمل جراحی شما به راحتی می ‌توانید کارهای روزانه ‌تان را انجام دهید. بعد از عمل جراحی که پیچیده است ریکاوری مدت زمان بیشتری طول می‌ کشد. 

برش‌های آرتروسکوپی بسیار کوچک می ‌باشند ولی باید بدانید که این برش ‌ها بیشتر آسیب‌ های جدی مفصل را می‌ توانند اصلاح کنند. ریکاوری کامل امکان دارد تا چند ماه زمان ببرد. با این وجود این فرایند کمک می‌ کند تا به آرامی انجام شود. پیروی از تمامی دستورالعمل ‌های پزشک برای اینکه پیامدهای موفقی از جراحی دریافت کنید بسیار مهم خواهد بود.

 

جلوگیری از عوارض آرتروسکوپی شانه با مراقبت اصولی

 در صورتی که نمی ‌خواهید دچار عوارض آرتروسکوپی شانه شوید باید به مراقبت ‌های بعد از جراحی توجه نمایید. بعد از جراحی یعنی شما پیش از اینکه به اتاق ترخیص مراجعه کنید حدود یک الی دو ساعت باید در اتاق ریکاوری منتظر بمانید. پرستارها تمامی نیازهای شما را ارزیابی می‌ کنند. در صورتی که نیاز باشد پرستاران برای اینکه درد شما را تسکین ببخشند داروهای مسکن را ارائه می‌ دهند. شما باید فردی را به عنوان همراه با خودتان به بیمارستان ببرید و حداقل یک شب همراه کنارتان باشد. ریکاوری بعد از آرتروسکوپی بسیار سریع ‌تر از روش‌ های جراحی پیچیده است. 

البته باید بدانید که امکان دارد ریکاوری بعد از آرتروسکوپی حدود چندین هفته الی چندین ماه زمان ببرد. شما ممکن است چند هفته بعد از جراحی احساس درد و ناراحتی داشته باشید. در صورتی که جراحی گسترده ‌تری را انجام دهید درد و ناراحتی شما بیشتر می ‌شود. برای آرام کردن درد و ناراحتی می ‌توانید از کیسه‌ های یخ استفاده کنید. همچنین پزشک داروهای مسکن را برای شما تجویز می ‌کند. 

 

عوارض آرتروسکوپی برای شانه

 

جلوگیری از عوارض آرتروسکوپی با خوردن دارو
جهت تسکین درد و جلوگیری از عوارض آرتروسکوپی شانه، داروهای گوناگونی وجود دارند که تجویز می‌ شوند. داروهای ضد التهاب و داروهای مخدر به عنوان بهترین داروهایی شناخته می‌ شوند که برای تسکین بعد از آرتروسکوپی تجویز می‌ گردند. بسیاری از پزشکان بی ‌حسی‌ های موضعی را جهت تسکین درد آرتروسکوپی برای بیمار تجویز می‌ کنند. درمان درد با داروها کمک می‌ کند تا بیمار احساس راحتی داشته باشد. زمانی که بیمار احساس راحتی داشته باشد سریعتر بهبود پیدا می‌ کند. 
داروهای مخدر درد را تسکین می ‌بخشند ولی خواب آور هستند. این داروها باید طبق نظر پزشک استفاده شوند. یکی از بهترین روش ‌های مراقبت بعد از آرتروسکوپی این است که از اسلینگ استفاده کنید. اسلینگ ‌های مخصوص را پزشک بر اساس نوع بیماری برای بیمار تجویز خواهد کرد. شما جهت استفاده از اسلینگ باید در مورد نوع آن و مدت زمان استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *