همان طور که می دانید، نقاط مختلفی در بدن وجود دارند که اهمیت آن ها در مقایسه با سایر نقاط بسیار بیشتر می باشد. یکی از بخش های بسیار مهم بدن انسان که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید توجه زیادی به آن شود، زانو می باشد. زانوی انسان می تواند در اثر مسائل مختلفی دچار آسیب شود و برخی اوقات نیاز به تعویض مفصل نیز داشته باشد. ساختار زانو به گونه ای بوده که در صورت انجام حرکات نامناسب، می تواند در هر لحظه دچار مشکل شود. یکی از آسیب های متداول زانو، آسیب های ورزشی زانو می باشد که در ورزش های مختلف رخ می دهد. به همین دلیل نیز بسیاری از افرادی که به انجام ورزش های گوناگون می پردازند، باید دقت زیادی را به زانوی خود داشته باشند.

 

در سال های گذشته پزشکان ارتوپدی کشورمان در تلاش بوده اند تا با ارائه بهترین اطلاعات در رابطه با آسیب های ورزشی زانو در کاهش درد ها موثر باشند. توجه داشته باشید که در سال های گذشته میزان آسیب به زانو از طریق ورزش بالاتر رفته است. به همین دلیل نیاز است تا ورزشکاران با کسب اطلاعات لازم در این زمینه تاثیر مستقیمی را در جلوگیری از بیماری های مختلف خود داشته باشند. این مسئله موجب خواهد شد تا شما بتوانید از بیماری ها و مشکلات مربوط به زانو دور باشید.

 

آسیب به زانو در ورزش

آسیب به زانو در ورزش

 

آسیب های ورزشی زانو شامل چه مواردی می شوند؟

 

شکستگی زانو یا کشکک زانو

 

یکی از شایع ترین آسیب های ورزشی زانو که در سال های گذشته نیز شاهد آن بوده ایم، شکستگی زانو یا کشکک زانو بوده است. در واقع این نوع شکستگی زمانی رخ خواهد داد که فشار بسیار زیادی به زانوی شما وارد شود. هنگامی که یک ضربه محکم به زانوی شما وارد شود که استخوان های زانوی شما توانایی تحمل آن ها را نداشته باشند، شکستگی زانو یا کشکک زانو رخ خواهد داد. توجه داشته باشید که شکستگی زانو می تواند با توجه شرایط متفاوت باشد.

 

پارگی رباط صلیبی در ورزش

 

قطعا در طول زندگی خود نام بازیکنی را شنیده اید که در رشته های ورزشی مختلفی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و … فعالیت می کرده و تحت شرایط خاصی دچار پارگی رباط صلیبی یا همان ACL شده است. این پارگی زمانی رخ می دهد که یکی از رباط های متصل کننده استخوان ساق پا و ران شما دچار پارگی شود. توجه داشته باشید که پارگی رباط صلیبی از متداول ترین آسیب های ورزشی زانو بوده که در سال های گذشته نیز رواج گسترده ای داشته است. دوره درمان پارگی رباط صلیبی در تناسب با سایر آسیب های ورزشی مربوط به زانو کمی بیشتر می باشد.

 

پارگی رباط صلیبی در فوتبال

پارگی رباط صلیبی در فوتبال

 

پاره شدن منیسک در میان آسیب های ورزشی زانو

 

پارگی منیسک زانو نیز یکی از قسمت های مهم زانو به شمار رفته که جزو آسیب های ورزشی زانو شناخته می شود. توجه داشته باشید که منیسک زانو هنگامی دچار پارگی می شود که شما حرکات ورزشی سنگینی را اجرا کنید. چرخش های ناگهانی و همچنین فشار بسیار زیاد به منیسک از جمله مواردی بوده که در پارگی منیسک نقش دارند. همچنین توجه داشته باشید که اکثریت ورزش ها می توانند آسیب های بزرگی را به منیسک زانو شما وارد کنند. بنابراین توجه لازم به زانو در اکثریت ورزش ها مسئله ای بسیار مهم بوده که باید رعایت شود.

 

جمع بندی

 

همان طور که متوجه شدید، آسیب های ورزشی زانو شامل موارد مختلفی می شود که هر یک از آن ها می تواند برای شما خطر ساز باشد. به همین منظور پیشنهاد می شود جهت کسب مشاوره های بیشتر در رابطه با آسیب های به وجود آمده برای زانوی خود، به پزشکان معتبر مراجعه نمایید. دکتر نیما قمشی با داشتن مدرک فوق تخصص ارتوپدی به عنوان یکی از بهترین پزشکان برای جراحی و ارائه مشاوره به شما شناخته می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *