همان طور که می دانید، زانو به عنوان یکی نقاط حساس و بسیار مهم در بدن انسان شناخته شده که نیاز به توجه زیادی دارد. نیاز است که بدانید، در سال های گذشته پزشکان تحقیقات بیشتری را بر روی زانو انجام داده اند. در نتایج این تحقیقات شاهد بیماری های بسیار زیادی در زانو بوده ایم که روش های درمانی بسیار زیادی برای آن ها تعریف شده است. یکی از این بیماری ها فرسایش مفصل زانو یا همان آرتروز بوده که با درمان تعویض مفصل بر طرف خواهد شد. به همین دلیل نیز بسیاری از افرادی که به درد زانو مبتلا می شوند در اکثریت اوقات به تعویض مفصل می پردازند. اما تعویض مفصل، از عوارضی نیز برخوردار بوده که باید توسط متقاضی بررسی شود.

 

در سال های گذشته پزشکان ارتوپدی بسیار زیادی به تعویض مفصل زانو پرداخته اند و بیماران را از عوارض تعویض مفصل زانو نیز مطلع کرده اند. به همین منظور نیز مردم کشورمان تمایل بیشتری را به بررسی این عوارض پیدا کرده اند. قطعا این موضوع موجب خواهد شد تا بیماران با اطلاعات کامل تری نسبت به تعویض مفصل زانو خود نیز اقدام کنند. توجه داشته باشید که بهره گیری از یک مراجع معتبری مانند یک پزشک شناخته شده، تاثیر مستقیمی را در کیفیت اطلاعات شما خواهد داشت. دکتر نیما قمشی از افرادی بوده که با ارائه اطلاعات مناسب، شما را در این مسیر تا میزان بسیار زیادی کمک خواهد کرد.

 

عوارض تعویض مفصل که شما را تهدید می کند

 

عفونت از شایع ترین عوارض تعویض مفصل زانو

 

یکی از شایع ترین عوارض تعویض مفصل زانو که ممکن است پس از تعویض مفصل خود با آن روبرو شوید، عفونت می باشد. قطعا برای نزدیکان شما این شرایط پیش آمده که پس از یک جراحی، محل زخم آن ها دچار عفونت شود. در واقع محل زخم مفصل زانو به دلیل قرارگیری بر روی زانو در معرض عفونت ها خواهد بود. به همین دلیل به بیماران مختلف پیشنهاد می شود تا توجه ویژه ای را به این قسمت داشته باشند. در چنین شرایطی قطعا می توانید با مصرف آنتی بیوتیک و دارو های تجویز شده از سوی پزشک خود از این مشکل دور بمانید.

 

احساس درد در مفصل زانو

 

معمولا پزشکان ارتوپدی پس از انجام عمل تعویض مفصل زانو، به تجویز دارو های مسکن می پردازند تا از عوارض تعویض مفصل زانو جلوگیری شود. در چنین شرایطی احساس درد در زانوی شما تا دوماه پس از جراحی نیز طبیعی خواهد بود. اما برخی اوقات این درد ادامه دار بوده و می تواند نشان از عمل نادرست پزشک باشد. البته درصد موفقیت پزشکان در تعویض مفصل بالا می باشد. اما برخی اوقات این مشکل برای بیماران به وجود آمده و امکان تعویض مفصل به صورت مجدد نیز وجود خواهد داشت. بنابراین می توانید با انتخاب یک پزشک مناسب از این مشکل بزرگ جلوگیری نمایید.

 

تعویض مفصل زانو زیر نظر پزشک معتبر

تعویض مفصل زانو زیر نظر پزشک معتبر

 

کاهش دامنه حرکتی از عوارض تعویض مفصل زانو

 

یکی از مشکلاتی که برای برخی از بیماران پس از تعویض مفصل زانو به وجود خواهد آمد، کاهش دامنه حرکتی می باشد. برخی از پزشکان با تعویض نامطلوب و نادرست مفصل زانوی شما، می توانند سبب کاهش دامنه حرکتی زانوی شما شوند. همچنین برخی اوقات به دلایل مختلفی دامنه حرکتی زانوی شما در اثر تعویض مفصل کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی نیاز است تا شما حتما با داشتن اطلاعات کافی نسبت به تعویض مفاصل خود اقدام نمایید.

 

جمع بندی

 

همان طور که گفته شد، اگرچه تعویض مفصل زانو به عنوان راهکار مناسبی برای تمامی افراد مبتلا به آرتروز شناخته می شود، اما عوارضی را هم دارد. در چنین شرایطی شما باید با انتخاب یک پزشک شناخته شده تا میزان بسیار زیادی در کاهش عوارض تعویض مفصل زانو خود موثر باشید. شما می توانید با انتخاب پزشکی مانند دکتر نیما قمشی، تا میزان بسیار زیادی از عوارض این جراحی جلوگیری نمایید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *