رسیدگی مناسب به بدن و پرهیز از حرکاتی که می توانند به نقاط مختلف بدن شما آسیب بزنند، همواره موجب می شود تا بدن شما را در ایده آل ترین حالت ممکن باقی بماند. اما نیاز است که بدانید، برخی اوقات افراد مختلف بر اساس نداشتن دانش لازم در این زمینه، به انجام حرکات مختلف می پردازند.

در برخی شرایط نیز حوادث و اتفاقات مختلف می تواند به بدن انسان آسیب وارد کند. یکی از نقاطی که بسیار حساس بوده و افراد بسیار زیادی از سنین مختلف از آن شکایت دارند، درد اطراف زانو می باشد. زانو به عنوان یکی از قسمت های مهم و حساس در بدن انسان شناخته شده که ممکن است در اثر شرایط مختلفی دچار درد شود.

در سال های گذشته با پیشرفت های مختلف در علم پزشکی، شایع ترین دلایل درد اطراف زانو توسط محققین بررسی شده است. بدین منظور پیشنهاد می شود تا افرادی که از زانو درد رنج می برند، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با این دلایل آشنا شوند. این مسئله می تواند موجب شود تا شما با علت درد خود آشنایی بیشتری را داشته باشید. افزایش اطلاعات شما در این زمینه هنگامی صورت می گیرد که از مراجع معتبری مانند مجموعه دکتر نیما قمشی، اطلاعاتی را کسب کنید.

 
دلایل زانو درد

علائم نشان دهنده درد زانو

عامل های مختلفی وجود دارند که می توانند نشان از درد اطراف زانو باشند و خبر از یک مشکل کوچک یا بزرگ در زانوی شما بدهند. عامل هایی مانند تورم و سفت بودن زانو، احساس ضعف و نداشتن ثبات لازم، نداشتن توان لازم برای صاف کردن زانو، صدا های ناهنجار مانند چرخیدن و اصطلاحا خرخر کردن در زانو و … از جمله مواردی بوده که می تواند نشان از زانو درد شما باشد.

علل های درد اطراف زانو

پاره شدن منیسک زانو

منیسک زانو یک غضروف بسیار سخت و لاستیکی است که به عنوان یک ضربه گیر در میان استخوان ساق پای شما و ران عمل می کند. در اثر چرخش ناگهانی شما و تحمل وزن های بسیار سنگین در حین چرخش، احتمال پارگی منیسک وجود خواهد داشت. درد حاصل از پارگی منیسک به میزانی بوده که شما باید پس از پاره شدن آن به پزشک مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که رسیدگی مناسب از پاره شدن منیسک سبب جلوگیری از بیماری های دیگر می شود.

نقرس کاذب

بسیاری از افراد بیماری نقرس کاذب را با بیماری نقرس به اشتباه می گیرند. اما نیاز است که بدانید، برخی اوقات درد اطراف زانو ناشی از وجود بلور های حاوی کلسیم در مایع مفصلی خواهد بود. پزشکان معتقد هستند که زانوی انسان به عنوان شایع ترین مفصلی شناخته شده که مبتلا به نقرس کاذب خواهد شد. به همین دلیل در حین زانو درد، یکی از دلایل درد، نقرس کاذب پیش بینی می شود.

 


 
درد اطراف زانو

آسیب به ACL یا پارگی رباط صلیبی از دلایل شایع زانو درد

همان طور که می دانید، چهار رباط مجزا نسبت برای وصل نمودن ساق پای شما به استخوان ران شما وجود دارند. در اثر چرخش های ناگهانی و افزایش فشار به خصوص در ورزش هایی مانند بسکتبال، فوتبال و … ممکن است یکی از این رباط ها پاره شود. در صورت پاره شدن رباط موردنظر، شما مبتلا به بیماری پارگی رباط صلیبی خواهید بود. از علائم نشان دهنده پارگی رباط نیز، احساس درد اطراف زانو می باشد.

جمع بندی

دلایل ذکر شده برای درد اطراف زانو، تنها به عنوان برخی از دلایل شناخته می شوند. نیاز است که بدانید شما باید برای بررسی دقیق تر درد خود، به پزشکان مجربی مراجعه نمایید. دکتر نیما قمشی با داشتن تجربه لازم و علم بالای خود در عرصه ارتوپدی، به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای درمان زانو درد شما شناخته می شود. 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *