بررسی روش های درمان و تشخیص آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند

برای بررسی آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند باید انواع روش ‌های درمان و نوع آسیب ها را بشناسید. عضله دو سر به عنوان عضله مهم قسمت جلویی بازو شناخته می‌ شود که شامل یک سر بلند و یک سر کوتاه است. این عضله به عنوان یکی از عضلات واحد عمل می‌ کند و بافت‌ های همبند روی عضله ایجاد می‌ شوند. تاندون‌ هایی که عضلات دو سر را به مفصل شانه وصل می‌ کنند به عنوان تاندون پروکسیمال شناخته می ‌شوند. تشخیص آسیب شناسی تاندون دو سر سربلند از طریق روش‌ های گوناگون انجام خواهد شد. 

روش های تشخیص آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند 
برخی از مهم‌ ترین روش‌ هایی که برای آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند اهمیت زیادی دارند عبارت هستند از :

. معاینه فیزیکی
 معاینه فیزیکی یکی از بهترین روش‌ های تشخیص آسیب تاندون دو سر است. پزشک متخصص با لمس کردن عضله دو سر می ‌تواند شرایط عضلات را بررسی نماید. زمانی که پزشک عضله دو سر بازو را ارزیابی می‌ کند باید عضله در موقعیت‌ های گوناگون حرکت نماید. این مسئله که متخصص درد بتواند شرایط احتمالی عضله را به درستی جمع آوری کند بسیار مهم است.
2. انجام تست سرعت 
 یکی دیگر از روش‌ های تشخیص آسیب تاندون دو سر، بلند تست سرعت می ‌باشد. فرد باید بازوی خود را همراه با آرنج تا حدودی خمیده کند و کف دست را به سمت بالا نگه دارد. اگر در ناحیه خاصی از شانه درد وجود داشته باشد نشان دهنده این مسئله می باشد که تاندون عضله دو سر بلند دچار آسیب گشته است.
3. تست یرگاسون برای تشخیص آسیب تاندون دوسر 
 تست یرگاسون یکی از روش ‌های مهم آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند است. در این روش فرد باید آرنج خود را تا ۹۰ درجه خم نماید. زمانی که دستان فرد را پزشک می‌ گیرد به بازو فشار زیادی وارد می ‌شود. درد در ناحیه مشخص شده‌ ای از شانه نشان دهنده این می باشد که تاندون دو سر آسیب جدی دیده است. متخصص درد در طول آزمایش تاندون عضله دو سر را از نظر میزان فشار و درد ارزیابی می ‌کند.
4. ام آر آی و سی تی اسکن
ام آر آی و سی تی اسکن به عنوان دیگر روش های تشخیص آسیب تاندون دوسر سر بلند هستند که بیشتر پزشکان این روش ها را تجویز می کنند. در انجام دادن روش سی تی اسکن تصاویری از درون عضله و ساختارهای متداول عضله جمع آوری خواهد شد. در روش ام آر آی از آهنرباهای پرقدرت استفاده می کنند. این آهنرباها کمک خواهند کرد تا ساختارهای مجاور به درستی جمع آوری شوند.

 

بررسی آسیب تاندون دو سر

 

5. سونوگرافی برای تشخیص آسیب تاندون دوسر
 سونوگرافی یکی دیگر از روش ‌های تشخیص آسیب تاندون دو سر سربلند است. در این روش، سونوگرافی باید روی سطح پوست قرار بگیرد. امواج صوتی که فرکانس بالایی دارند از ساختارهای عضله رد می ‌شوند. سیگنال ‌ها تصاویری را روی صفحه ویدیو نشان می‌ دهند. پزشک می‌ تواند ساختارهای داخلی بدن را از طریق این تصاویر مشاهده کند. سونوگرافی به شناخت درد عضلات دو سر کمک زیادی خواهد کرد. 

آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند و روش های درمانی 
درمان‌ های زیادی برای آسیب شناسی تاندون دوسر سر بلند وجود دارند که هر یک از این روش‌ های درمانی طبق شدت درد انتخاب می‌ شوند. استفاده از مسکن‌ ها یکی از روش ‌های ساده برای درمان درد تاندون دو سر بلند می ‌باشد. داروهای مسکن درد خفیف عضلات دو سر را درمان می ‌کنند. درد شدید عضلات به مسکن‌ های بسیار قوی نیاز دارد. فیزیوتراپی یکی از برنامه‌ های کششی است که به برخی از آسیب ‌های عضله کمک می‌ کند تا درمان شوند.  اقدامات کم تهاجمی از جمله اقدامات غیر جراحی هستند که برای درمان آسیب‌ های عضلات دو سر مناسب می‌ باشند.
 در مواردی که التهاب تاندون‌ ها افزایش پیدا کند اقدامات کم تهاجمی بسیار مناسب هستند. جراحی آخرین روش درمان آسیب تاندون دو سر سربلند است. در برخی از مواقع افرادی که به تاندونیت شدید مبتلا هستند باید جراحی شوند. جراحی برای تاندون‌های عضله دو سر باید توسط پزشکان متخصص انجام گردد. در صورتی که پزشک تخصص و تجربه کافی در زمینه جراحی عضله دو سر سربلند نداشته باشد این بیماری شدت پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *