بدن انسان در طول زندگی، می تواند در اثر اتفاقات مختلف دچار مشکلات و بیماری های گوناگونی شود. یکی از بیماری هایی که همواره ممکن است برای انسان به وجود بیاید، بیماری های مربوط به بخش ارتوپدی می باشد. همان طور که می دانید، بدن ما می تواند تمامی آسیب های وارد شده را به خوبی مورد ترمیم قرار دهد. اما هنگامی که میزان آسیب ها افزایش یابد، بدن توانایی لازم برای ترمیم را نخواهد داشت. در چنین شرایطی یکی از مفاصلی که به مشکل بر میخورد، مفصل های مربوط به زانو خواهد بود. قطعا شما نیز تاکنون نام آرتروز و ساییدگی مفصل زانو را شنیده اید. این بیماری هنگامی صورت می گیرد بدن شما توانایی ترمیم آسیب های به وجود آمده از مفصل زانو را نداشته باشد.

در سال های گذشته با پیشرفت های انجام شده در علم پزشکی، شاهد ایجاد روش های مختلفی برای جلوگیری از آرتروز و ساییدگی مفصل زانو بوده ایم. این مسئله موجب شده است تا به مرور زمان مردم کشورمان نیز با این مشکلات آشنایی بیشتری را داشته باشند. اما باید مراقب باشید تا از مراجع خوبی نسبت به دریافت اطلاعات در رابطه با آرتروز و ساییدگی مفصل زانو استفاده کنید. دکتر نیما قمشی با داشتن مدرک فوق تخصص ارتوپدی به عنوان یکی از بهترین منابع برای درمان و کسب اطلاعات در این زمینه شناخته می شود.

 
بهبود آرتروز زانو در کمترین زمان

علائم آرتروز زانو که باید با آن ها آشنا باشید

از اولین مسائلی که باید قبل از آرتروز زانو به بررسی دقیق آن ها بپردازید، این موضوع بوده تا نشانه های آرتروز و ساییدگی مفصل زانو توسط شما بررسی شود. درد به عنوان اولین نشانه این بیماری به شمار می رود. علاوه بر درد، زانوی شما به مرور زمان دچار خشکی و سفیدی خواهد شد. تغییر شکل در زانوی شما و همچنین کاهش حرکت مفصل از دیگر عامل های بیماری آرتروز می باشد. برجستگی های مختلف استخوانی و همچنین وجود صدا های مختلف در زانوی شما از دیگر عامل هایی بوده که می تواند نشان از آرتروز زانو باشد.

آرتروز و ساییدگی مفصل زانو چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟

ساییدگی زانو یا آرتروز به عنوان یک نوع بیماری دژنراتیو مفصلی شناخته می شود که غضروف های انتهای استخوان زانو را درگیر می کند. غضروف انتهای استخوان زانو به وسیله مایع خاصی به نام سینوویال، به فرسایش با استخوان زیرین خود می پردازد. در اثر این مشکل، به مرور زمان غضروف زانوی فرد موردنظر دچار مشکل شده و استخوان زیرین دچار رشد بیش از اندازه خواهد شد. به مرور زمان نیز این غضروف دچار تخریب شده و از بین خواهد رفت. توجه داشته باشید که اگر افراد مبتلا به آرتروز زانو، نتوانند در بهترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنند، نتایج غیرقابل برگشت برای آن ها رقم خواهد خورد. در صورت مراجعه به موقع به پزشک، شما می توانید از آسیب های بسیار بزرگتر جلوگیری نمایید.

چه عامل هایی در پیشرفت این بیماری موثر هستند؟

آرتروز و ساییدگی مفصل زانو هنگامی بیشتر خواهد شد که سن شما بالاتر برود. همچنین در صورت افزایش وزن شما نیز احتمال آرتروز وجود خواهد داشت. در برخی از افراد ژنتیک تاثیر مستقیمی را داشته و سبب افزایش سرعت این بیماری می شود. نیاز است که بدانید، شغل شما و همچنین سابقه بیماری های قبلی نیز در پیشرفت آرتروز زانو موثر هستند.

 

 
آرتروز مفصل زانو

جمع بندی

در سال های گذشته، آرتروز و ساییدگی مفصل زانو در بسیاری از مردم کشورمان قابل مشاهده بوده است. به همین دلیل نیز، رسیدگی مناسب باید در بهترین زمان ممکن انجام بگیرد. شما می توانید با مراجعه به یکی از بهترین پزشکان کشور، تاثیر مستقیمی را در روند بیماری خود داشته باشید. دکتر نیما قمشی با داشتن سال ها تجربه در این زمینه به عنوان یکی از برترین گزینه های ممکن برای درمان شما به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *